Tre frågor!

Hej, jag har precis fått min bröstförminskning godkänd (!!!!) och mina bröst är ca 800 ml och dom ska ta bort hälften. Hur stor var dina från början och hur mycket tog dom bort? 
Hur är dina bröst idag och är fet ovant eller vänjer man sig fort? 
Älskar din blogg och har verkligen vågar tagit steget, tack!
 
Svar: Hej på dig!
Jag hade ca 800ml i varje bröst och kirurgen tog bort hälften så har nu ca 400ml i varje! Jag älskar mina nya bröst, kan inte finna några nackdelar utan jag trivs så bra med min storlek och med utseendet! Det tog lite tid att vänja sig men än idag kan jag stå framför spegeln och se skillnad från förr. Vad skönt för dig, du kommer inte att ångra dig! Lycka till! :)



Hej, jag hittade precis hit. Jättebra blogg, har läst igenom och du har verkligen varit öppen och skrivit för- och nackdelar! Superbra för oss andra oroliga som väntar på operation. Jag har några frågor då min operation närmar sig. Jag undrar hur länge du inte kunde jobba å hade som mest ont? Jag studerar på universitetsnivå och att komma efter i skolan är en mardröm då det redan är så tufft. Vad tror du, blir man borta länge? Sen så undrar jag även ifall du är nöjd med storleken du har nu? Själv så är jag en 65-70-i. Och min läkare sa att jag skulle bli en B eller liten C, vilken jag tycker låter bra. Men mina vänner som gjort operationen är missnöjda och tycker att deras bröst fortfarande är för stora..

Svar: Hallå! 
Så bra att du hittade hit! Jag var sjukskriven i 5-6 veckor om jag minns rätt, jag arbetar dock på ett jobb där tunga och många lyft görs varje dag så det var därför jag var hemma ett par extra veckor. Jag förstår verkligen din oro över att hamna efter men det är så olika för alla hur kroppen återhämtar sig, har som sagt läst en blogg där en tjej kunde vara tillbaka i skolan samma vecka så kan du gå på några föreläsningar och bara vila/göra en del skolarbeten hemma så kommer det gå kanonbra! Jag är supernöjd, jag har en C kupa men kan behöva gå upp i storlek om jag handlar på t.ex. H&M då deras storlekar är minimala.. Jag var livrädd i början att brösten skulle vara stora men som sagt, de tar bort hälften och till en början är brösten svullna. Vad synd att de inte känt sig helt nöjda, dock har jag inte hört en enda person som varit missnöjd med sin storlek efter operation och från egen erfarenhet så kan jag inte fått ett bättre resultat! Om du får en alldeles för liten kupa kanske du till och med skulle känna att de blivit för små när man haft en stor byst så du behöver inte oroa dig, du kommer känna så mycket lycka över att ha en ny storlek och slippa alla problem och all värk! Lycka till! 


 
Hej! Gjorde förminskning för 3 v sedan. Mina sår/ärr ser knöliga ut. Kommer de räta ut sig eller kommer de alltid vara så? Tejpar hela tiden...
 
Svar: Hallå där!
Jag kan tyvärr inte säga om det ska se ut på ett visst sätt men jag hade kontaktat en läkare om jag var osäker. Jag bytte inte den första tejpen själv utan det gjorde en sköterska på mig och då kunde jag ställa frågor och hon berättade om allt såg bra ut. Så ta kontakt med vården  och oroa dig inte för mycket, de kommer att hjälpa dig och det tar månader för ärren att läka så det kan säkerligen se ut så ett tag! Ta hand om dig! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0