En lördagsfråga.

Hejhej :) 
Om tre dagar ska jag träffa narkos läkaren tänkte höra va gör man/går man igenom då? Och om två veckor är de dax för operation.. Börjar bli nervös samtidigt som jag är förväntansfull och längtar ;) har aldrig blivit sövd innan så nervös över de med ;) något man bör tänka på förbereda hemma innan? Har en dotter på 1,5år här hemma.. Nervös och behövde nog mest få skriva av mig till någon som gått igenom samma sak ;) tack! 

Svar: Hej på dig! :)
Vad roligt, det kommer att gå toppenbra! Jag fick träffa narkosläkaren samma morgon som min operation så jag förberedde mig inte alls hemma. Jag är dock väldigt spruträdd så det jag gjorde på morgonen var att sätta ett Emla-plåster som bedövar huden där de skulle sticka mig när de satte i kanylen. Annars så fick jag mycket bra med information om hur det hela skulle gå till, jag frågade hur stor chansen var att man skulle vakna under operation eller om man kunde spy efteråt. De lugnade mig med att det finns en sköterska under operation som bara övervakar mig och mina värden så det fanns ingen chans att vakna. Och man kan må illa av narkosen men det får man hjälp efteråt om det skulle inträffa. 

Du behöver absolut inte oroa dig alls för att bli nedsövd. Läkarna kommer ha full koll och det gör varken ont eller är otäckt utan mer en avslappnad känsla när man somnar, man hinner knappt räkna till 3 haha. Det kommer gå superbra ska du se, du kommer inte att ångra dig en sekund! Hör av dig om det är något mer du undrar! Stort lycka till! :)

Jennifer
2015-02-17 @ 11:12:55

Hej, jag har själv fått en bröstförminskning beviljad och ska nu bestämma mig för om jag vill genomföra den eller inte. Vilket jag har väldigt svårt för. Jag trivs ändå med stora bröst (70 E-F) men trivs liksom inte med formen osv på mina egna då dom är hängiga och slappa. Samt att underkläder, kläder och bikinis är ju oerhört svårt att handla. Hela tiden måste man ju utgå från vad som passar brösten och inte vad man tycker är snyggt. jag mår väldigt dåligt över mina bröst men tycker samtidigt om att ha lite större bröst. Jag vill göra en förminskning men är rädd för att efteråt vara missnöjd för att de gick från att vara stora och fula till små och fula. Samt även att jag själv inte har möjlighet till att välja hur mycket jag faktiskt vill ta bort. Hur tänkte och kände du, och hur kom du fram till ditt beslut?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0