1A MARS.

Hej! 
Ska göra min bröstförminskning om 7 dagar :D helt galet! Tänkte bara fråga om du fick önska storlek eller nått sånt? Jag är super rädd att de ska ta för lite.. Kände du också? 

Din blogg är bäst!! 

Svar: Hallå! :)
Vad kul! Du kommer bli så nöjd! :) Nej jag fick inte önska storlek men jag hade tänkt mig en C-kupa ändå för att inte brösten skulle bli alldeles för små. Ja jag kände faktiskt också så men när kirurgen berättade att de skulle ta bort ca halva bröstet blev jag lugn, då kunde de ju knappast fortsätta vara stora? Det kommer att bli stor skillnad, lovar dig! 

Stort lycka till och tack så himla mycket, blev så glad! :) Kram!
Mirre
2015-03-02 @ 21:22:23

Håller verkligen med om att din blogg är bäst! Alltså, du anar inte hur mycket du har hjälpt mig, jag har mått dåligt över mina bröst så otroligt länge och när jag hittade din blogg blev jag så himla peppad på att faktiskt kolla upp mina möjligheter för att genomföra en bröstreduktion. Tack så himla himla mycket för att du har den här bloggen!! Jag vet att det inte bara är jag som får ut otroligt mycket av dina bra och lugnande råd! Fortsätt med detta!! Kände för att skriva av mig, jag tycker verkligen att du ska veta hur glad jag blir av att du väljer att dela med dig av dina erfarenheter och hjälpa andra. Så tusen tack för det!!! Kramar!

Anna
2015-03-09 @ 00:21:47

Hej!

Jag har velat göra en bröstförminskning sedan jag var 15 men blev ombedd att vänta tills jag fyllde 18. Även om det var det jag ville göra mest i världen tvekade jag väldigt mycket av att höra läkare och sjuksystrar prata om alla risker och bieffekter som finns. Till slut gick jag till plastiken och träffade läkaren som satte upp mig på väntelistan på en gång. Det kändes bra och jag räknade med att det skulle ta ca 1 år innan det var dags för operation. efter bara 6 månader ringer de och säger att det finns en tid om bara en vecka. Sjuksystrarna avrådde mig återigen från att göra operationen då risken för att inte kunna amma är väldigt stor och sjuksköterskorna som hade barn menade att det var vid amningen som bandet mellan mamma och barn skapas. Så jag får kalla fötter och avbokar alltihop... övertalar mig själv om att "jag är vacker som jag är", "man ska vara stolt över sin kropp", "tränar jag tillräckligt mycket kommer jag inte ha ont i rygg/axlar längre". Och så har jag gått i 4 år tills det bara brast. Jag får ångest när jag tar på och av mig kläder och vill helst aldrig se mina bröst igen. Helt enkelt har jag bestämt mig en gång för alla att göra den här operationen. I 7 år har jag försökt intala mig själv att det kommer bli bättre, men hur länge ska man vänta?

Tanken var inte att skriva en lång historia, jag skulle bara vilja fråga hur du stod ut och vänta i ett helt år på operationen? Det är allt jag kan tänka på nu, och tanken på att jag kommer få operera bort större delen av mina bröst gör bara att jag hatar dem ännu mer och mår ännu sämre över dem. Nu när jag helt enkelt inte accepterar dem längre.

Även om du inte har något direkt svar så känns det bara skönt att skriva av sig och att de som läser detta förmodligen sitter i samma båt som mig. Tack för en bra blogg!

En tjej som är trött på stora bröst
2015-03-09 @ 13:33:53

Hejsan! Jag är 19 år och har storlek 70 H-I. Jag har länge velat förminska brösten, men har även tvekat. Jag har läst väldigt mycket om bröstförminskning och läst att man kan förlora känseln i brösten och att man kan få en sämre amningsförmåga. Jag vill inte att det ska påverka amningen i framtiden (så långsint som jag är :D )och vill inte förlora känseln. Jag är även rädd för att det ska bli misslyckat, men så stora som dem är känner jag att det är värt risken.
Jag undrar om känseln i dina bröst har påverkats? :)

Mia
2015-03-09 @ 16:21:13

TACK för denna blogg! Är 18 år och går sista året på gymnasiet och har äntligen fått tillräckligt med mod för att gå på en konsultation. Kan inte vänta för att få bort mina stora, klumpiga bröst som bara är i vägen <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0