Fråga om känsel.

Hejsan! Jag är 19 år och har storlek 70 H-I. Jag har länge velat förminska brösten, men har även tvekat. Jag har läst väldigt mycket om bröstförminskning och läst att man kan förlora känseln i brösten och att man kan få en sämre amningsförmåga. Jag vill inte att det ska påverka amningen i framtiden (så långsint som jag är :D )och vill inte förlora känseln. Jag är även rädd för att det ska bli misslyckat, men så stora som dem är känner jag att det är värt risken. 
Jag undrar om känseln i dina bröst har påverkats? :)
 
Svar: Hej på dig! 
 Jag läste också mycket om att en del tappar känseln och om amning. Jag har inte förlorat någon känsel, mina bröstvårtor reagerade inte riktigt lika mycket i början på kyla eller rysningar men det tog ett par månader och nu är allt precis som det var innan, nästan lite bättre. Och angående amning, läs svaret på inlägget precis här under!

Det kommer alltid finnas risker med operationer men det är så himla många mer operationer som blir lyckade än misslyckade. Gå till en seriös klinik eller om du söker via Landstinget. De kommer att ta bra hand om dig och vara supernoga, sedan gäller det att följa läkarens rekommendationer om tejpning och vila så kommer det gå fint! Lycka till! :)
Anonym
2015-03-12 @ 10:24:23

Hej! För två dagar sedan blev jag godkänd för att få en bröstförminskning betald av landstinget! Dem berättade för mig att väntetiden ligger på cirka 6 månader. Hur lång tid fick du vänta tills du fick din operation? Och hur gör man så att tiden går fortare?
Älskar din blogg förresten, kram! :)

Mirre
2015-03-12 @ 17:34:01

Hej! Du som frågade om väntetid, här är ett inlägg där hon besvarade just den frågan :)

http://nomorebigboobs.blogg.se/2015/january/fraga-om-lang-vantetid.html

Johanna
2015-03-23 @ 09:14:10

Den 20 april är det min tur att opereras. Jag ser så fram emot det, har funderat på detta i över 10 år och är idag 28 år gammal. Är dock jävligt rädd för smärta.

Har en fråga angående kläder. Har du tips på vad man kan ta på sig för tröjor/toppar de första veckorna efter operationen. Ser man en skillnad i kläderna? Jag är rädd att man inte märker av en skillnad…

Tack för den bästa bröstförminskningsbloggen!

Anna
2015-03-26 @ 11:33:54

Hej!
Bästa bloggen!
Jag har några frågor om bröstförminskning, om tiden efter.

Hur länge ska man tejpa?
Hur länge ska man vänta med alkohol?
Hur länge ska man sova på rygg?
Hur länge ska man ha sport-bh?
När kan man börja sola, och hur ska man göra då?
När får man börja träna?
När ska man sluta äta smärtstillande?

Massor av frågor! Hoppas du har tid att svara. Din blogg är toppen! Bästa stödet!

Kramar <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0