Fråga om ålder

Hej ! Jag har länge velat göra en bröstförminsking på grund av att jag har mått/mår så otroligt dåligt över dessa stora bröst. Jag är 16 år och har 75H. Har varit deprimerad ett bra tag nu. Kan inte köpa kläder jag vill ha, haft samma bh i mer än ett år, kan ej träna osv. Har gått till läkare men hon tycker jag är för ung och lät ganska så säker på det hon sa. Men jag mår ju så dåligt och vill få det gjort mer än allt. Jag läste din blogg och du gav mig verkligen hopp, så ett enormt tack till dig. Har du några tips hur jag ska tillväga gå nu? Tror du jag kan operera mig med tanke på min ålder? 

Svar: Hejsan!
Usch vad tråkigt och vad jobbigt. Jag förstår dig till 100% och även om en läkare vet mycket så vet dem inte allt. Jag förstår att din läkare vill avråda dig från en operation då du är så pass ung men jag förstår också dig. Det är fruktansvärt att känna att man har något på sin kropp som man verkligen inte trivs med! 

Jag vet faktiskt inte vad jag ska råda dig till att göra, kroppen har inte vuxit färdigt än. Läkarna ville avråda mig med och då var jag ändå 19 år gammal. Men det är för att man aldrig kan garantera att brösten kommer att hålla sin form, brösten kan ändras helt under en graviditet och efteråt. Jag förstår att du känner att det känns helt hopplöst men jag tycker att du får fortsätta prata med flera läkare. Fråga dem vilken ålder du skulle kunna genomföra operationen och ge dig inte. I detta fallet är det nog tyvärr så att du kanske kommer att få vänta ett tag till, jag har faktiskt inte alls någon koll på om de har speciella åldersgränser. Men ring och prata med en ny läkare och berätta hur du verkligen känner!

Hoppas det löser sig, även om du inte får någon operation nu så kommer du att kunna stå ut några år till, på något sätt. Kram på dig! ♥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0