Hur man förbereder sig inför OP

Hej! 
Jag ville bara fråga dig om hur du förberedde dig innan din operation? Jag kommer att opereras nu i höst och jag känner mig redan supernervös! Vad ska man tänka på för att lugna nerverna och inte stressa upp sig för mycket?

Svar: Hejsan! :)
Jag var så himla trött på mina bröst att jag knappt förberedde mig alls, jag ville bara få det överstökat. Tyvärr surfade jag runt en del för att lugna nerverna och hamnade mest på hemsidor som beskrev hemska och misslyckade operationer så det lugnade mig inte alls. Men jag hade tänkt igenom detta så himla gånger förut att jag mest tänkte på hur bra allt skulle bli efter operationen och hur nöjd jag skulle bli! Jag satte mig lixom in i situationen hur skönt det skulle bli att kunna bära tröjor som inte framhävde brösten och slippa betala flera hundratals kronor för en bh och det hjälpte mig mycket! 

Det kommer gå jättebra, stort lycka till! Obs, googla inte! Kram! 


Caroline
2015-10-01 @ 12:28:09

Hej!
Jag gjorde bröstförminskning för 6 dagar sedan, och det var bland annat din blogg som fick mig att genomföra det. Så mycket positivt du skrivit osv fick mig att verkligen våga göra det. Och här sitter jag idag, så glad och stolt att jag vågat genomföra det.
Men, mina bröst är fortfarande väldigt stora vilket gör mig lite nojjig (vill ju ha små?), men jag tänker om det kanske bara är extrem svullnad. Hur var fina bröst strax efter operationen? Har försökt läsa igenom din blogg om du skrivit det ngnstans men kan inte riktigt hitta. Skulle verkligen uppskatta om du bara svarade på denna fråga!
Och tack för bästa bloggen!

Caroline
2015-10-01 @ 12:30:18

På frågan ovan ska det ju givetvis stå "hur var DINA bröst" och inte fina, haha :)

Ellinor
2015-10-12 @ 13:33:20

Hej ! Jag har länge velat göra en bröstförminsking på grund av att jag har mått/mår så otroligt dåligt över dessa stora bröst. Jag är 16 år och har 75H. Har varit deprimerad ett bra tag nu. Kan inte köpa kläder jag vill ha, haft samma bh i mer än ett år, kan ej träna osv. Har gått till läkare men hon tycker jag är för ung och lät ganska så säker på det hon sa. Men jag mår ju så dåligt och vill få det gjort mer än allt. Jag läste din blogg och du gav mig verkligen hopp, så ett enormt tack till dig. Har du några tips hur jag ska tillväga gå nu? Tror du jag kan operera mig med tanke på min ålder?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0