TACK FINA NI!

 
Jag är så himla tacksam att jag får höra så fina ord från er!
Varenda liten kommentar som trillar in här gör mig glad, är så glad att flera av er som kikar in här vågar lämna kommentarer och frågor. Detta är verkligen exakt det jag hade i tanken när jag själv skulle göra en operation och det inte riktigt fanns någon bra blogg att vända sig till - då ska jag starta en blogg som svarar på allt och som man vända sig till om man vill ha stöd. Även att jag kanske inte gör inlägg lika ofta längre så läser jag alltid alla kommentarer och oftast är det många frågor som är likadana & som jag redan svarat så jag hoppas att man kan hitta svaren enkelt om man bläddrar någon sida. Är det någon kategori ni saknar eller något annat som skulle behövas på denna blogg så är det bara att kommentera! Kram till alla er fina där ute som vågat göra en operation eller till er som tänkt till en extra gång. ♥
F
2016-05-14 @ 17:42:33

Hej! Tack f en bra & läsvärd blogg.
Jag funderar på att förminska brösten, i framtiden, när jag återgått t min normala vikt( går på kortison pga sjukdom) MEN undrar om du som patient fick välja storlek på brösten eller om läkarna styrde mkt?

Med vänlig hälsning,

- f

anonym
2016-09-29 @ 16:59:24

Skulle du kunna lägga upp mer bilder? Från sidan så man mer ser själva storleken. Ska själv göra en förminskning sent i oktober och funderar på att ha kvar ungefär 400 ml precis som du ungefär då. Vill ha ungefär C/D kupa, är det för litet då eller rekomenderar du kanske 450-500? Är du nöjd med den eller tycker du att du kunde valt mindre/större?

Kattis
2016-10-12 @ 16:28:03

hej önskar att bli kontaktad av dej ang frågor då jag fått min op tid o har världens ångest om jag ska genomföra detta eller ej

Med vänlig hälsning
kattis

alice
2016-11-15 @ 22:10:50

Hej! Tack för att du delat med dig av dina erfarenheter, kommer garanterat läsa din blogg om och om igen för att kunna dämpa förväntningarna och oron inför min operation. <3

Jen
2017-04-13 @ 09:16:57

Hej! Vet inte om du läser kommentarerna längre, men skriver ändå. Tack så mycket för en bra o informativ blogg. Väldigt intressant att läsa.
Jag ska oxå söka om en bröstförminskning från landstinget, ska bara gå ner några få kilo så jag hamnar på rätt BMI. Har alltid "lidit" (jag tycker det är ett lidande) och har idag 75K i BH-storlek. Det som sitter i mest är när en klasskompis i åk 6 berättade att vissa i klassen tittade på mig när jag sprang på gympan gör att mina bröst guppade. Jag var 12år då, är idag 25 och den kommentaren​ gör fortfarande ont och så fort jag tänker på det så mår jag så fruktansvärt dålig över mina bröst. Gick till skolsystern i åk 8 för att prata om det, hon förstod men berättade att det är bäst o vänta tills kroppen hade växt färdigt. Jag lärde på något sätt att leva med det. Men nu orkar jag inte med värken i rygg o axlar. Så nu hoppas jag att kroppen är på min sida och kan tappa de sista kilona fort.
Tack igen för en mycket bra uppmuntrande blogg!! :)

Svar: Hej! Vet inte om du kommer att läsa min kommentar men jag kikar in här lite då & då! Fy vad jobbigt, jag förstår vad du menar. Vissa kommentarer fastnar för alltid i huvudet. :( Heja du, du är grym!! Det klarar du! Tack för dina fina ord! Kram!
Alice Ekström Syraka

Michelle
2017-11-03 @ 21:04:07

Hej underbara!
Jag känner mig så glad för att jag hittade din blogg, hoppas att du ser min kommentar.

Jag är snart 19 år och känner mig hur tung som helst pga mina stora bröst. Jag vill gärna också få hjälp via landstinget om detta, men vet inte hur jag ska börja... ska jag bara boka en tid hos vårdcentralen? vad ska jag säga så att de tar mig på allvar? Det känns så konstigt att öppna upp om detta eftersom det känns som att ingen förstår.

En till fråga, är det inte läskigt att inte veta om du kan amma ditt (kanske) framtida barn pga operationen?

Tack igen för bloggen!

Hälsningar, Michelle.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0